Act4Good — kochamy modę, szanujemy przyrodę!
Przywiązujemy wagę do tego, jaki świat zastaniemy za dziesiątki lat, dlatego tworzymy przestrzeń, gdzie zakupy idą w parze z troską o naszą przyszłość. W Lublin Plaza znajdziecie marki, którym — podobnie jak nam — los planety nie jest obojętny. Każda z nich aktywnie angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, oferując kolekcje z materiałów poddanych recyklingowi lub pozyskanych w sposób przyjaźniejszy środowisku. Dlatego, wybierając produkty tych marek, przyczyniacie się do zmian na lepsze:
- Apart
Marka, która dba o to, aby jej działania wpływały na świadomość ekologiczną zarówno pracowników, jak i społeczeństwa. Wprowadzenie ekologicznych opakowań, ograniczenie druku materiałów promocyjnych czy wdrożenie nowych technologii pakowania i przygotowania produktów do wysyłki to kilka przykładów z długiej listy działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
- CCC
Troska o środowisko naturalne jest ważnym elementem strategii marki. Marka zobowiązała się m.in. do redukcji odpadów, ograniczania zużywanej energii i emitowanych gazów cieplarnianych oraz do inwestycji w zieloną logistykę. CCC jest również inicjatorem akcji „Daj swoim butom drugie życie”, w ramach której klienci mogą oddać używane obuwie w sklepach stacjonarnych CCC w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Węgrzech.
- Costa Coffee
Troska o planetę to nasz wspólny obowiązek, dlatego marka zrezygnowała z tradycyjnych słomek na rzecz papierowych, a takie przekąski, jak jogurty czy sałatki serwowane są w wielorazowych, szklanych słoiczkach.
- Cropp
Cropp jest marką stawiającą na wyrazistość, jednak produkującą kolekcje w oparciu o nowoczesne i coraz mniej emisyjne tkaniny i procesy. Marka ta należy do grupy LPP, która od 2018 roku monitoruje emisje gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości. Dzięki temu są w stanie wyodrębnić obszary, którym należy poświęcić szczególną uwagę.
- Esprit
Świadomość wpływu produkcji dóbr, a przy tym zużytej energii i wody, na środowisko jest niebywale ważna. Z tego powodu Esprit, jako marka działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju, w swoim asortymencie posiada produkty z recyklingu.
- Etam
Marka nieprzerwanie od pięciu lat jest zaangażowana w promowanie mody eko-odpowiedzialnej. Stworzony w 2018 roku program We Care jest odpowiedzią na zmiany klimatyczne i wpływ branży odzieżowej na środowisko naturalne. Etam nieustannie wprowadza szereg innowacji, aby opracować nowe procesy produkcyjne i usprawniać dotychczasowe.
- Flying Tiger
Hasło “zrównoważony rozwój” doskonale znane jest marce Flying Tiger. W 2022 roku otrzymała ona Srebrny Medal od EcoVadis, czyli agencji zajmującej się ocenianiem społecznej odpowiedzialności dostawców. Ponadto Flying Tiger prowadzi inicjatywy dotyczące zrównoważonego rozwoju, takie jak akcja klimatyczna czy odpowiedzialne pozyskiwanie surowców.
- Giacomo Conti
Kolekcje Giacomo Conti charakteryzują się wysoką jakością, a równocześnie są przyjazne środowisku. Marka korzysta z usług dostawców między innymi z certyfikatem technologii OEKO-TEX, dzięki której możliwe jest zmniejszenie śladu węglowego oraz wodnego w trakcie produkcji.
- House
Fundamentem odpowiedzialnej mody, jest wybór materiałów. Z tego powodu marka skrupulatnie śledzi rynek i sięga po takie, które są bardziej przyjazne środowisku - jak te wykonane z pulpy drzewnej. Dostawcy tego materiału są przez House kontrolowani, aby wyeliminować możliwość stworzenia kolekcji przy użyciu surowców pozyskanych z zagrożonych lasów.
- Mohito
Zrównoważona moda to nie tymczasowy trend, a szereg działań wpisujących się w DNA marki, dlatego Mohito współpracuje z partnerami wyznającymi podobne wartości. Kolekcje powstają w fabrykach ukierunkowanych na nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. ograniczające zużycie wody. To ważny krok w kierunku realizacji celów środowiskowych i sygnał dla innych marek, że przyszłość i jakość życia zależy od nas samych.
- Reserved
Marka ta jest świadoma ekologicznie i w swoim rozwoju uwzględnia współczesne wyzwania klimatyczne. Dlatego kolekcje Reserved charakteryzują się niższym śladem węglowym, a proces ich produkcji jest realizowany przy użyciu mniejszej ilości wody i energii. Marka konsekwentnie wprowadza asortyment wykonywany z materiałów bardziej przyjaznych środowisku (m.in. włókien organicznych czy materiałów z recyklingu).
- Sephora
Każdy klient Sephora ma okazję przyczynić się do działań na rzecz ochrony środowiska. Wystarczy, że w specjalnym pojemniku umieści puste opakowania po produktach kosmetycznych, a marka podda je recyklingowe. Do tej pory udało się poddać recyklingowi 15 875 664 ton odpadów.
- Sinsay
Sinsay przynależy do grupy LPP, która w 2022 roku przystąpiła do amfori BSCI. Jest to organizacja inicjująca m.in działania na rzecz odpowiedzialnego wykorzystywania zasobów naturalnych i produkcji. Ponadto marka sukcesywnie zmienia politykę opakowaniową. Oznacza to, że plastik zostaje zastępowany przez tekturę czy papier z makulatury.
- Wittchen
Nasze codzienne wybory mają bezpośredni wpływ na środowisko naturalne, dlatego marka Wittchen wyszła naprzeciw wyzwaniom klimatycznym, tworząc linię torebek i plecaków pro-eco. Produkty te cechuje niebanalny design, a także jakość wykonania — z dbałością o ekologiczne standardy.
Nasi najemcy promują również działania w duchu zero waste: paczki z niesprzedaną w danym dniu żywnością można kupić w aplikacji Too Good To Go.
Czym jest Too Good To Go?
To wielokrotnie nagradzana aplikacja, dzięki której firmy mogą sprzedawać nadwyżki żywności po obniżonej cenie, zapobiegając tym samym marnowaniu jedzenia. Produkty te zostają zapakowane do tzw. paczki niespodzianki, a następnie są rezerwowane przez użytkowników aplikacji za nawet jedną trzecią pierwotnej ceny. W Lublin Plaza z tego rozwiązania korzystają: Costa Coffee, Grycan, North Fish.